Democracy

Featured Participatory Project: Help Expose the Attempts to Spin Wikipedia (Week 2)

Last week we started a new participatory project to expose the government agencies, corporations and lobbying groups that have been censoring, whitewashing or otherwise spinning Wikipedia. (See CMD Senior Researcher Diane Farsetta's great blog post for some background on this sordid tale.) So far we've logged several attempts at spin into the respective SourceWatch profiles, including:

Yes

Who's Footing Allawi's Lobbying Bill?

The Barbour, Griffith and Rogers (BGR) lobbying firm "is talking to the Justice Department about how to amend its foreign-agent filings after department lawyers questioned whether the firm had adequately disclosed who was paying" for the $50,000 per month contract with former Iraqi prime minister

No

Republican Lobby Firm BGR Undercuts Iraqi Leader al-Maliki

Bush and Allawi"Republican lobbyists with close ties to the Bush administration are aiding and supporting the efforts of an Iraqi opposition leader who is calling for the ouster of Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki," reports IraqSlogger.

No

Journalism's New Economics

As newspapers continue shrinking, Julian Friedland worries about how journalism will handle the "conflict of interest between pleasing the bottom line" versus "upholding its mission to educate the public by publishing a steady stream of hard-hitting investigative reports." As investigative journalism has been "eviscerated" by declining budgets, the "very best news sources in the country" are either family-owned newspapers like the New York Times or

No

Rendition Lawsuit Against Boeing Subsidiary Grows

A lawsuit against airservices company Jeppesen Dataplan, Inc., has been re-filed to include two more victims of the U.S. Central Intelligence Agency's extraordinary rendition program. In December 2002, Bisher al-Rawi was kidnapped from Gambia and flown to a secret U.S.

No

Drive-Buy Journalism Infests China

Jamil Anderlini and Mure Dickie report that when the banking company HSBC and the China Charity Foundation recently held a celebration in Beijing, the event organizers paid attending Chinese journalists 200 renminbi ($26.40) as "transport money." "It's awful. It's an embarrassment for Chinese journalism ... and it's corruption," said Ying Chan, director of the Journalism and Media Studies Centre at the University of Hong Kong.

No

Pages

Subscribe to Democracy