One-Party State Media

"The Republican chairman of the Corporation for Public Broadcasting is aggressively pressing public television to correct what he and other conservatives consider liberal bias," reports the New York Times. "Without the knowledge of his board," CPB chair Kenneth Tomlinson spent $10,000 on an outside consultant who tracked the show "Now With Bill Moyers," characterizing guests as "anti-Bush," "anti-business" and "anti-Tom DeLay." "On the recommendation of administration officials," Tomlinson hired the White House Office of Global Communications' director to "draft guidelines" for new positions charged with monitoring "objectivity and balance" on public television and radio. Tomlinson also helped get on air "The Journal Editorial Report," featuring the conservative editorial page editor of the Wall Street Journal. Yet CPB's "own research indicates broad public satisfaction with the quality of news programming on PBS and NPR," noted the Washington Post and CJR Daily.