Right Wing

Learning from the Winners

The Center for Media and Democracy's John Stauber and Sheldon Rampton write, "Republican successes have not come quickly or easily. For more than four decades, conservatives have worked to build a network of grassroots organizations and think tanks that formulate and promote their ideas. They are now enjoying the fruits of this long-term investment." The right wing "has simply done a better job than anyone else of organizing from the grassroots up.

No

A 72-Hour Plan, 30 Years in the Making

In an article (which draws from Disinfopedia and echoes Banana Republicans) anticipating the Republican Party's "72-hour plan" before the election, Joshua Holland writes, "Public relations firms like [Richard] Viguerie's have played an important and growing role in the popular conservative movement - you might call

No

Bush vs. the Laureates

"For nearly four years, and with rising intensity, scientists in and out of government have criticized the Bush administration, saying it has selected or suppressed research findings to suit preset policies, skewed advisory panels or ignored unwelcome advice, and quashed discussion within federal research agencies," reports Andrew Revkin. The clash has been especially intense and prolonged regarding the issue of global warming, where "scientists say that objective and relevant information is ignored or distorted in service of pre-established policy goals.

No

Faith-Based Presidency

"In the summer of 2002, after I had written an article in Esquire that the White House didn't like about Bush's former communications director, Karen Hughes, I had a meeting with a senior adviser to Bush," journalist Ron Suskind writes. "He expressed the White House's displeasure, and then he told me something that at the time I didn't fully comprehend - but which I now believe gets to the very heart of the Bush presidency.

No

Sinclair's Journalism From Above

The Sinclair Broadcast Group, the single largest operator of local television stations in the United States, has gained notoriety after ordering its 62 local stations to preempt prime time programming to broadcast an anti-Kerry film a few days before the November 2, 2004 general election.

No

Pages

Subscribe to Right Wing